Na první pohled by se mohlo zdát, že máme hotovo.
Škola je zapsána v rejstříku při MŠMT, prostory jsou pronajaty a prvňáčci přijati.
Ve skutečnosti se však v zákulisí pořád něco děje a kupříkladu naši učitelé jsou doslova v pohybu.
Pedagogický sbor, prozatím ve složení: ředitelka a učitelka Lenka Fialová a asistentka pedagoga a vychovatelka školní družiny Barbora Bečvářová (tedy já, vaše školní zpravodajka :-), rozhodně nezahálí a pro svou práci sbírají inspiraci, kde se dá.
Máme za sebou semináře Hejného matematiky, komunitního kruhu, programu Začít spolu, čtení genetickou metodou i metodou zvanou Sfumato (neboli splývavé čtení).
Navštívily jsme brněnskou ZŠ Letokruh a v nejbližší době se chystáme do ZŠ Školamyšl v Litomyšli.
A jednou za čtrnáct dní se v sobotu ráno opatrně krademe od svých spících potomků a svých drahých poloviček, abychom si daly rande na nádraží, přesunuly se do Prahy a tam se školily v Kritickém myšlení.
Nedá mi to nezmínit, že kurz Čtením a psaním ke kritickému myšlení pro učitele 1. až 3. třídy, je opravdu dobře zpracovaný a tak si z něj odvážíme nejen teoretické poznatky, ale především spoustu nápadů na kreativní čtenářské dílny a další projekty, na něž už se těšíme, až je s dětmi rozjedeme v praxi.
Na kurzu se totiž sami stáváme žáčky, kteří si všechny lekce zkouší na vlastní kůži a rozhodně nám proto nehrozí otrava nudou. Právě naopak.
Pilně se tedy připravujeme na zářijový start a o nápady, jak dětem tu povinnou školní docházku zpříjemnit, nemáme nouzi. Na druhou stranu, člověk má chvílemi pocit, že se mu z toho množství informací a inspirace rozskočí hlava.
Ale nemusíte mít obavy.
My si to teď pěkně utřídíme, vymyslíme geniální projekty a dotvoříme ŠVP (školní vzdělávací program). Ale co je hlavní, nakonec se stejně ve velké míře necháme vést vašimi dětmi. Protože právě ony jsou důvodem, proč to všechno děláme 🙂